• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 آبان 1402 - 19:38
  • کد خبر : 247
  • چاپ خبر

دستگیری شکارچی پرندگان شکاری در رودبار

علی فرهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از دستگیری شکارچی پیغو در این شهرستان خبر داد. او با بیان اینکه این شکارچی پرندگان شکاری در حال حمل یک پیغو دستگیر شد، گفت: این فرد متخلف پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد. رئیس اداره محیط زیست رودبار افزود: گونه پرنده

علی فرهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از دستگیری شکارچی پیغو در این شهرستان خبر داد.

او با بیان اینکه این شکارچی پرندگان شکاری در حال حمل یک پیغو دستگیر شد، گفت: این فرد متخلف پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره محیط زیست رودبار افزود: گونه پرنده شکاری پیغو از خانواده شاهین سانان و همچنین از پرندگان حمایت شده و شکار ممنوع ایران است.

فرهی تصریح کرد: این پرنده در زیستگاه‌های جنگلی، زمین‌های کشاورزی با درختان پراکنده، توده‌های درختی در حاشیه شهرها، روستا‌ها و پارک‌های با درختان بلند دیده می‌شود و از مارمولک ها، خرمگس ها، پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند.

او تأکید کرد: با توجه به ممنوعیت هرگونه شکار اعم از پرندگان عادی، شکاری و سایر حیات‌ وحش در استان از تمامی همشهریان تقاضا می‌شود ضمن خودداری از همکاری با متخلفان، به آنها تذکر داده و مسئولان حفاظت از محیط زیست را نیز در انجام وظیفه‌شان یاری دهند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.