• تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 17:32
  • کد خبر : 146
  • چاپ خبر

نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور کاهشی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور گفت: سامانه جدیدی کنار سامانه جست‌وجوی شغل فعال خواهد شد که با راه‌اندازی آن می‌توانیم به سال و فصل و ماه و حتی به روز نرخ بیکاری را اعلام کنیم.   به گزارش رودبارنیوز؛ وزیر تعاون، کار و رفاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور گفت: سامانه جدیدی کنار سامانه جست‌وجوی شغل فعال خواهد شد که با راه‌اندازی آن می‌توانیم به سال و فصل و ماه و حتی به روز نرخ بیکاری را اعلام کنیم.

 

به گزارش رودبارنیوز؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از سامانه جست‌وجوی شغل اظهار کرد: این سامانه با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و ایجاد پویایی در بازار کار راه‌اندازی شده است و زمینه پیوند میان کارگر و کارفرما را به‌صورت برخط فراهم می‌کند.

 

سید صولت مرتضوی افزود: همه کارفرمایان نیازمندی خود به نیروی کار را در این سامانه ثبت می‌کنند و کارجویان هم می‌توانند مشخصات خود را به ثبت برسانند.

 

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه رصد اطلاعات بازار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سامانه جدیدی کنار سامانه جست‌وجوی شغل فعال خواهد شد که با راه‌اندازی آن می‌توانیم به سال و فصل و ماه و حتی به روز نرخ بیکاری را اعلام کنیم. این سامانه هم‌اکنون در حال طراحی است و تحت عنوان سامانه رصد اطلاعات بازار کار راه‌اندازی خواهد شد.

 

مرتضوی در عین حال با ابراز خرسندی نسبت به رشد نرخ اشتغال در یک ماه گذشته گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران نرخ اشتغال به 8.2 درصد در یک ماه گذشته رسیده است و این مهم مبین این است که نرخ بیکاری 24 استان کاهشی است و حکایت از برنامه‌ریزی مطلوب در دولت سیزدهم و تحقق اهداف سیاستگذاری‌ها دارد.

 

وی تحقق سیاست‌های کلان حاکمیت در حوزه اشتغال را به‌منظور کاهش بیکاری مستلزم شفافیت در بازار کار دانست و گفت: متأسفانه در گذشته براساس اسناد پیمایشی میزان بیکاری از طریق مراکز رسمی مانند بانک مرکزی یا برخی مؤسسات نظرسنجی اعلام می‌شد، اما سامانه‌ای که دقیقاً میزان بیکاری را اعلام کند نداشتیم، این اقدام حوزه معاونت اشتغال با همیاری و همکاری صندوق کارآفرینی امید اقدام بزرگی است که ما را به‌سمت شفافیت هدایت می‌کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در مشهد مقدس هم متولیان کمیته امداد اعلام کردند که تا پایان سال 100 هزار مددجوی کمیته امداد به خودکفایی خواهند رساند که اقدام مهمی است. این سامانه‌ها ما را به نیازمندی‌های آموزشی بازار کار هدایت می‌کند.

 

به‌گفته مرتضوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در طرح تابستانه، آموزش بازار کار را به‌عهده دارد. آموزش‌های قبل از خدمت و حین خدمت نیز وجود دارد و در آینده آموزش حین خدمت تکمیل می‌شود و گواهینامه‌هایی در این ارتباط صادر خواهد شد.

 

وی از ایجاد 720 هزار فرصت شغلی ماندگار در یک سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه با مجموع سیاستگذاری‌ها نرخ اشتغال پایدار و نرخ اشتغال بانوان افزایش پیدا کرده است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 9 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.