• تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 21:18
  • کد خبر : 237
  • چاپ خبر

خبرنگاران زنده به آنند که آرام نگیرند

‍  خبرنگاران زنده به آنند که آرام نگیرند   علی اصغر لطیفی فعال رسانه ای گیلان به مناسبت روز خبرنگار در یادداشتی نوشت؛  خبرنگار واژه ای نام آشنا برای جامعه است واژه ای که جامعه را یاد مشکلاتشان و بیان آنها توسط خبرنگار می اندازد .   جایگاهی که می تواند با انعکاس سریع ،

‍  خبرنگاران زنده به آنند که آرام نگیرند

 

علی اصغر لطیفی فعال رسانه ای گیلان به مناسبت روز خبرنگار در یادداشتی نوشت؛  خبرنگار واژه ای نام آشنا برای جامعه است واژه ای که جامعه را یاد مشکلاتشان و بیان آنها توسط خبرنگار می اندازد .

 

جایگاهی که می تواند با انعکاس سریع ، درست و خلق بهترین آثار وقایع ، درد ومشکلات مردم را بازگو و به مرز حل شدن برساند .

 

و اما چرا روز خبرنگار ؛ خبرنگار کل سال را با خلق آثار می گذراند و به پاس زحمات آنها روز 17 مرداد زمان شهادت خبرنگار عزیز محمود صارمی را روز خبرنگار نامیده اند و به تجلیل و تقدیر از خبرنگاران جامعه می پردازند .

 

اما از حق نگذریم 17 مرداد تنها روزی است که خبرنگار در این جامعه شخصیت به خود میگیرد ، احترام مصنوعی را با چشمان خود میبیند ، زیرا در طول سال عملا برخی از مسئولین ته دلشان خبرنگار را نمیخواهند ببینند و برخی دیگر از ترس انعکاس ضعف هایشان از خبرنگار فاصله میگیرند و ساعت ها درب خود را بروی آنها میبندند و عده ای دیگر با قلدری تمام تهدید به شکایت میکنند تا ضعف هایشان دیده نشود و آنطور که باید بشود ، نشود و خبرنگار نتواند به انعکاس خلق آثار و درد جامعه بپردازد .

 

البته ناگفته نماند بی وجدان ها در جامعه خبر نیز رسوخ کرده اند که این واژه پاک را به انحراف کشانده اند و با آبروی رسانه بازی می کنند .

 

در سال های مختلف فعالیت رسانه ای گاه منتقد بودم و گاه اهل تقدیر اما مجیزه نویس مدیران نبودم، در مسیر کاری تند نوشتم بعضا سخت پاسخ گرفتم، اما رسیدن به حل مشکلات سختی های خود را دارد، بدرفتاریهای زیادی را با چشمان خود شاهد بودم ، اما نشکستم.

 

بگذارید در این مجال از مشکلات قشر عظیمی از خبرنگاران بگوییم ؛ قرار بر درشت گویی نیست، 17 مرداد است و این یک روز را باید از درد های دنیای خبر گفت، اهالی رسانه نیز درد دارند از نان گرفته تا درمان، اما درد اصلی قشر خبر نبود امنیت است، از تندخویی تا ضرب و شتم خبرنگار، از انواع اقسام شکایت تا بدگویی طراحی شده علیه اهالی خبر.

 

بقول برخی منتقد که باشی میشوی مزدور و یک مشت بی عقل، اما مجیزه نویس که باشی میشوی عزیز تر از جان و خط قرمز ، درد نمی گذارد تا تمامش را بگویی و سفره دل را باز کنی … همین چند خط برای قشر خطر پذیر جامعه بس است.

 

خبرنگاران زنده به آنند که آرام نگیرند

 

موجند که آسودگی شان عدم آنهاست.

 

《این روز را که یادآور رشادتهای شهدای رسانه است را به همکاران عزیزم تبریک می گویم》

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.