• تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 18:33
  • کد خبر : 22
  • چاپ خبر
مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان خبر داد:

جشن وصال ۲۱۰ زوج جوان در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان برگزاری مراسم ازدواج ۲۱۰ زوج جوان در شهرهای مختلف را یکی از برنامه‌های هفته ازدواج در استان عنوان کرد و گفت: این مراسم با عنوان «جشن وصال» در شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، خمام، ماسال، آستارا، تالش، رضوانشهر، رودبار و فومن برگزار می‌شود. جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان برگزاری مراسم ازدواج ۲۱۰ زوج جوان در شهرهای مختلف را یکی از برنامه‌های هفته ازدواج در استان عنوان کرد و گفت: این مراسم با عنوان «جشن وصال» در شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، خمام، ماسال، آستارا، تالش، رضوانشهر، رودبار و فومن برگزار می‌شود.

جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان امروز، ۲۸ خردادماه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه ۳۰ خردادماه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) هفته ازدواج نامگذاری شده، اظهار کرد: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی اخلاقی برای جوامع بشری به خصوص برای مسلمانان و شیعیان هستند، امروز بخش قابل توجهی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه به دلیل فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی است.

وی با بیان اینکه مشکل مالی و نداشتن مسکن بخشی از عوامل کاهش ازدواج است، افزود: در خانواده‌های مرفه نیز سن ازدواج افزایش و فرزندآوری کاهش یافته که این امر بیانگر نوع سبک زندگی است که امروز بر جامعه حاکم شده و با تغییر آن می‌توان به افزایش ازدواج و فرزندآوری امیدوار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به نقش رسانه‌ها در جوانی جمعیت، گفت: رسانه‌ها در جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری نقش مؤثری دارند که برکسی پوشیده نیست و انتظار می‌رود در این بخش فعالیت و تمرکز بیشتری داشته و ازدواج آسان را در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه در بحث جوانان حدود یک دهه شورای عالی جوانان تعطیل بود اما سال گذشته رئیس جمهور مجدد این شورا را احیا کرد و تاکنون نیز مصوبات خوبی داشته، تصریح کرد: در گیلان نیز برای نخستین بار استاندار ابلاغ کرد تمام دستگاه‌های اجرایی اماکن آموزشی و سایر مکان‌های مازاد خود را به طور رایگان در اختیار جشن ازدواج زوج‌های جوان قرار دهند و تاکنون ۴۸ مورد از این فضاها در گیلان شناسایی و برای این امر اختصاص یافته است.

آرمان با بیان اینکه با اشاره به اقدامات دولت در راستای ترویج ازدواج آسان، گفت: مسکن و اشتغال دغدغه مهم خانواده‌ها و جوانان برای امر ازدواج است که در این بخش دولت تمام تلاش خود را به کار بسته تا این معضلات به حداقل رسیده و دغدغه جوانان برای ازدواج کم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان برگزاری مراسم ازدواج ۲۱۰ زوج جوان در شهرهای مختلف را یکی از برنامه‌های هفته ازدواج در استان عنوان کرد و افزود: این مراسم با عنوان «جشن وصال» در شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، خمام، ماسال، آستارا، تالش، رضوانشهر، رودبار و فومن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن ازدواج ۱۵ زوج جوان در شهرستان خمام با حمایت خیرین، بیان کرد: ویژه‌برنامه استانی جشن وصال با حضور ۴۰ زوج جوان همزمان با سراسر کشور روز ۳۱ خردادماه در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار می‌شود. جشن وصال با هدف ترویج ازدواج به‌هنگام، فرهنگ مشاوره، جریان‌سازی فرهنگی برای ازدواج آسان و نیز زنده نگهداشتن آیین سنتی ازدواج در گیلان برگزار می‌شود.

آرمان با اشاره به تلاش دستگاه‌های متولی برای بحث جوانی جمعیت در استان گفت: موضوع جوانی جمعیت در دستورکار دستگاه‌های متولی استان قرار دارد که مترصد تبلیغات وسیع و گسترده در این بخش هستیم و امید است همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در این بخش ورود کرده تا شاهد اثرگذاری بیشتر فرهنگی این امر باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به حضور فعالانه جوانان در سازمان‌های مردم‌نهاد، افزود: در حال حاضر ۱۴۲ سازمان مردم‌نهاد جوانان در گیلان فعالیت دارند که در هر سمن حداقل ۱۵ جوان عضویت و فعالیت دارند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.