• تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 17:21
  • کد خبر : 134
  • چاپ خبر

دومین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در چابکسر

نماینده، ولی فقیه در گیلان: مراقبت از نفس زمینه ساز ارتقای جایگاه معنوی و مردمی امامان جمعه است.   دومین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در چابکسر ، آیت الله فلاحتی در این مراسم که در اردوگاه فرهنگی شهید مطهری کمیته امداد چابکسر برگزار شد با بیان اینکه گردهمایی ائمه جمعه جلسه‌ای مهم برای تبادل فکری

نماینده، ولی فقیه در گیلان: مراقبت از نفس زمینه ساز ارتقای جایگاه معنوی و مردمی امامان جمعه است.

 

دومین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در چابکسر ، آیت الله فلاحتی در این مراسم که در اردوگاه فرهنگی شهید مطهری کمیته امداد چابکسر برگزار شد با بیان اینکه گردهمایی ائمه جمعه جلسه‌ای مهم برای تبادل فکری است، گفت: علمای دین و امامان جمعه به دلیل داشتن جایگاه مردمی برای شهروندان و مردم دیار خود مرجع و سرمایه محسوب می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان تهذیب نفس و مردمی بودن را از مهمترین ویژگی ائمه جمعه بعنوان پناه معنوی مردم هر شهر دانست و افزود: امروز رسالت ائمه جمعه تقویت نگرش راهبردی، ارتقای کیفی و کمی نماز‌های جمعه و توجه به مشکلات مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی مسئول دفتر شورای سیاستگذاری نمازجمعه گیلان هم در این گردهمایی با اشاره به اینکه نماز جمعه موجب بصیرت، تقوا و همبستگی بین مردم و مسئولان است، گفت: دشمن دنبال ایجاد تفرقه وشکاف بین مردم و مسئولان است و امامان جمعه نقش بسزایی در خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان را دارند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان هم با اشاره به تلاش دولت در حوزه‌های مختلف و توجه به مطالبات مردم گفت: دشمنان بدنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند و برخی افراد ناآگاه در داخل هم در همراهی با دشمن تلاش دارند بذر ناامیدی و یاس در جامعه بکارند.

محمد جلایی، بصیرت افزایی، تنویر افکار عمومی و مقابله با همجمه‌های دشمنان را وظیفه رسانه‌ها و همه آحاد جامعه دانست.

وی در پاسخ به گلایه‌های برخی از ائمه جمعه شهر‌های مختلف گیلان مبنی بر وضعیت آرد، نان و نانوایی‌ها گفت: با افزایش اختیارات استانداران در خصوص آرد و نان این بخش در هفته‌های آتی بهبود خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه چابکسر هم در این گردهمایی با اشاره به مشکلات مردم چابکسر، ساماندهی پسماند، اتمام ساختمان نیمه کاره درمانگاه و نظارت برفروش املاک و اموال نهاد‌ها در چابکسر و جلوگیری از خروج سرمایه‌های استان به دیگر استان‌ها را خواستار شد.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام گیلان هم با بیان اینکه امسال ۷۰میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است گفت: سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای اجرای ۱۲هزارو ۵۰۰طرح در گیلان اعطا شد و امسال هم دوهزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال برای دهک‌های ۱ تا ۵ به کمیته امداد استان گیلان اختصاص یافته است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.